News

Revenue Generation through Influencer Marketing
Forthcoming publication by Prof. Dr. Andreas U. Lanz in the Journal of Marketing
Making sovereign debt safe with a financial stability fund
New Publication by Yan Liu, Ramon Marimon and Adrien Wicht
Dr. Brian Mattmann mit dem Mezger Uhren und Juwelen Doktoratspreis ausgezeichnet
Den Mezger Uhren und Juwelen Doktoratspreis, gestiftet von der Mezger AG, Basel, erhielt im akademischen Jahr 2022/23 Dr. Brian Mattmann für seine Dissertation «Three Essays on the Market Microstructure of U.S. Corporate Bond Markets».…
Television market size and political accountability in the U.S. House of Representatives
New Publication by Alois Stutzer, Ulrich Matter, Patrick Balles in European Journal of Political Economy
Prof. Dr. Angelo Ranaldo: Neuer Professor für Finance and Financial Economics
Zum Professor für Finance and Financial Economics hat der Universitätsrat Prof. Dr. Angelo Ranaldo gewählt.
/ News
Prof. Dr. Andreas U. Lanz invited to serve on the Editorial Review Board of the Journal of Marketing
Editor in Chief Shrihari Sridhar has just invited Andreas Lanz to serve on the Editorial Review Board of the Journal of Marketing, one of the leading (FT 50 / UTD 24) marketing journals. According to Shrihari Sridhar, Andreas Lanz was…
/ News, Events
Prof. Fabian Schär als Speaker an den IMF & WB Annual Meetings 2023
Vom 9. Oktober bis 15. Oktober 2023 fanden in Marrakesch die "Annual Meetings of the World Bank Group and International Monetary Fund" statt. Auf dem Podium "Tokenization: Mapping the Present and Charting the Path Ahead" tratt Fabian Schär…
Auszeichung für Basler Wirtschaftstheoretiker Georg Nöldeke
Georg Nöldeke, Professor für mikroökonomische Theorie an der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät, wurde in Anerkennung seiner wissenschaftlichen Beiträge zur Spiel- und Vertragstheorie zum Fellow der Econometric Society gewählt.
Finanzmanagement in Non-Profit-Organisationen
Publikation von Prof. Georg von Schnurbein